2010年1月16日 星期六

Beyonce:If I Were A Boy

前幾天在MTV台看到Beyonce這首歌的MV,感覺還不錯聽。而且歌詞也蠻有趣的,不知道她唱出的是大多數女性眼中的男人,亦或是她自己對男人普遍的看法。不過,這首歌想必應該會受到不少女性歌迷的認同吧?哈。

      


附上另外一個畫質較好的版本:
http://www.youtube.com/watch?v=eIkRiqxWcYU

Lyrics:
Beyonce - If I Were a Boy

If I were a boy even just for a day 如果我是男生 就算只有一天也好
I'd roll out of bed in the morning 我就可以賴床到天亮    
And throw on what I wanted 隨便套件衣服就出門
And go drink beer with the guys 和三五好友喝個爛醉
And chase after girls 追著漂亮美眉趴趴走
I'd kick it with who I wanted 痛扁我看不順眼的人
And I'd never get confronted for it 不必在乎後果會如何
'Cause they stick up for me 反正我的兄弟肯定挺我

If I were a boy 如果我是男生
I think I could understand 我想我會懂得
How it feels to love a girl 和女生戀愛的感覺
I swear I'd be a better man 我發誓會當個好男人
I'd listen to her 仔細來聆聽她的心聲
'Cause I know how it hurts 因為我了解被傷害的痛
When you lose the one you wanted 當失去了生命中的最愛
'Cause he's taking you for granted 卻還被視為理所當然
And everything you had got destroyed 所有的幸福栽在他手裡

If I were a boy 如果我是男生
I would turn off my phone 我大可以關機不接
Tell everyone it's broken 假裝手機故障送修
So they'd think that I was sleeping alone 讓大家以為我是單身
I'd put myself first 其實我只照顧自己
And make the rules as I go 遊戲規則由我訂 要怎樣都可以
'Cause I know that she'd be faithful 因為知道我的女孩 忠誠度百分百
Waiting for me to come home, to come home 乖的等我回家

If I were a boy 如果我是男生
I think I could understand 我想我會懂得
How it feels to love a girl 和女生戀愛的感覺
I swear I'd be a better man 我發誓會當個好男人
I'd listen to her 仔細來聆聽她的心聲
'Cause I know how it hurts 因為我了解被傷害的痛
When you lose the one you wanted 當失去了生命中的最愛
'Cause he's taking you for granted 卻還被視為理所當然
And everything you had got destroyed 所有的幸福栽在他手裡
It's a little too late for you to come back 現在才想回頭 為時已晚
Say it's just a mistake 你說中間可定有誤會
Think I'd forgive you like that 還以為我會原諒你
If you thought I would wait for you 癡等著你回心轉意
You thought wrong 那你真的錯了

But you're just a boy 但你不過是個一般的男孩
You don't understand 你永遠也不會明白
And you don't understand, oh 也不花點心思想想
How it feels to love a girl 愛上女生是什麼感覺
Someday you wish you were a better man 你自詡成為好男人
You don't listen to her 卻不傾聽她內心的想法
You don't care how it hurts 冷眼看待已造成的傷害
Until you lose the one you wanted 直到失去了生命中的摯愛 你才會
'Cause you're taking her for granted 因為你把她當成空氣看待
And everything you had got destroyed 所有的幸福快樂瞬間瓦解
But you're just a boy 畢竟你只是個普通男孩

而這首歌也是出自專輯【I Am...Sasha Firece】當中,有興趣的人可以去聽聽看,裡面有蠻多首都蠻好聽的。

專輯簡介:
◎囊括十座葛萊美獎,玩美女神睽違兩年2008全新專輯◎首支話題新曲If I Were A Boy直竄全美季軍,英國金榜亞軍 2CD豪華版 以雙重身份演繹抒情碧昂絲vs.動感莎夏,打造雙CD16首玩美經典。我們所認識的碧昂絲,不僅是位歌手,更身兼詞曲編寫、製作人、MV導演、舞者、時尚 設計師、商品代言人以及演員等多項頭銜,化身性感玩美女神形象。從榮登世界音樂獎「史上最暢銷的女子團體」寶座的天命真女單飛至今,個人奪下七座葛萊美獎 加冕,僅以《危險愛情Dangerously In Love》、《B’Day》兩張空降告示牌冠軍專輯,便寫下全球一千五百萬張的傲人佳績。







專輯曲目:
01.If I Were A Boy
02.Halo
03.Disappear
04.Broken-hearted Girl
05.Ave Maria
06.Smash Into You
07.Satellites
08.That's Why You're Beautiful
09.Single Ladies (Put A Ring On It)
10.Radio
11.Diva
12.Sweet Dreams
13.Video Phone
14.Hello
15.Ego
16.Scared Of Lonely
17.Save The Hero
18.Why Don't Love Me
19.Ego (Remix Featuring Kanye West)
20.Honesty

1 意見:

匿名 提到...

【I Am...Sasha Firece】
http://www.sendspace.com/file/c19hy1